شهدا صالحان و پیش قراولان حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی

اقتدا به سیره شهدا و صالحان برای تحقق آرمان ولی معظم فقیه در رسیدن به تمدن نوین اسلامی

شهدا صالحان و پیش قراولان حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی

اقتدا به سیره شهدا و صالحان برای تحقق آرمان ولی معظم فقیه در رسیدن به تمدن نوین اسلامی

شهدا صالحان و پیش قراولان حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی

از ابتدای نهضت اسلامی تا کنون جانفشانی ها و از خود گذشتگی های بسیاری برای تحقق آرمان های اسلامی صورت گرفته است، اما جامع تین آرمانی که در برگیرنده همه آرمانهای شهدا و ایثارگران است، چیست؟! در جستجوی ایت سؤال بودم تا اینکه پس از بیانات رهبر معظم انقلاب(ایده الله تعالی) در جمع جوانان در مصلی امام خمینی بجنورد بنده نخ تسبیح افکار و مطالعات و پژوهش های خود را پیدا کرده و تصمیم گرفتم همت خود را بر این موضوع متمرکز نمایم.
توکل بر خدا

نویسندگان

جمعه, ۱۳ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۳۰ ب.ظ

۰

انگیزه‌ی شهداء

جمعه, ۱۳ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۳۰ ب.ظ

 انگیزه‌ی شهداء

 پیروی از امام حسین(علیه‌السلام)، مهم‌ترین انگیزه‌ی شهداء

حدود  هفتاد هزار وصیت‌نامه  از شهدا بررسی شده  است که در این هفتاد هزار وصیت‌نامه بیشترین انگیزه‌ شهدا پیروی از امام حسین (ص) است ؛ پس باید عاشورا را محکم نگه داشت. این نقش عاشورا است. هفتاد هزار وصیت‌نامه دانه دانه خوانده شده، هفتاد هزار وصیت‌نامه گفتند: انگیزه‌ی ما 1- عاشورا! 2- پیروی از امام خمینی(ره) و ولایت فقیه 3- دفاع از جمهوری اسلامی

البته بعضی‌ها هم که گفته اند: دفاع از جمهوری اسلامی، بعد در پرانتز نوشته اند: نه آب و خاک و ملی‌گرایی و ... . البته ممکن است کسی بگوید: جمهوری اسلامی شامل آب و خاک می‌شود و دفاع از آب و خاک هم لازم است. یعنی اگر کسی به مال کسی حمله کرد، به خاک کسی حمله کرد و او دفاع کرد و کشته شد ، او هم شهید حساب می شود. از نظر روایات او هم شهید است. اما انگیزه‌ی شهدا فقط آب و خاک نبوده است. انگیزه آنها چیز دیگری بوده است. یعنی همان چیزی که خود امام خمینی(ره) موفقیتش را از آن بدست آورد؟ و آن اینکه انقلاب را روی دوش عاشورا گذاشت. عاشورا، اربعین، از این مراسم مذهبی و از انگیزه‌های مذهبی استفاده کرد. و اینکه مردم گفتند: توپ، تانک، مسلسل دیگر اثر ندارد. این از کجا است؟ برای اینکه این را امام خمینی(ره) فرمود: عاشورا به ما گفت: خون بر شمشیر پیروز است. امام حسین(ص) به شهادت می رسد و خانواده‌اش اسیر می‌شود ولی زیر بار نمی‌رود. این امام حسین(ص) به امام خمینی(ره) الهام می‌دهد. امام خمینی(ره) به سید حسن نصر الله الهام می‌دهد. و به غزه و به امثال اینها! و شهید زنده است، معنایش این است. با وجود اینکه اسرائیل تانک های مرکاوا، ناوهای جنگی، هواپیمای جاسوسی، ماهواره، بودجه و همه چیز داشت، اما در مقابل حزب الله لبنان هیچ چیز نداشت. و دلیل موفقیت حزب الله این بود که کلمات عاشورا و شهادت به اینها تلقین شد. گفتند: لبیک یا حسین! یعنی حسین جان چشم می‌آییم. راه تو را می‌رویم. لبیک یا حسین! «احلی من العسل» که همان شعار حضرت قاسم(ع) است. پسر13 ساله امام حسن مجتبی(ع) فرمود: مرگ از عسل شیرین‌تر است. «احلی من العسل» دو تا کلمه در لبنان آمد، وضع عوض شد. «احلی من العسل»، «لبیک یا حسین»! این شهید زنده است معنایش همین است. آن‌ها همه‌چیز داشتند. حزب الله هیچ چیز نداشت ولی تفکر و انگیزه کار خودش را کرد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۱۳
جواد حسین زاده

انگیزه‌ی شهداء

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی