شهدا صالحان و پیش قراولان حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی

اقتدا به سیره شهدا و صالحان برای تحقق آرمان ولی معظم فقیه در رسیدن به تمدن نوین اسلامی

شهدا صالحان و پیش قراولان حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی

اقتدا به سیره شهدا و صالحان برای تحقق آرمان ولی معظم فقیه در رسیدن به تمدن نوین اسلامی

شهدا صالحان و پیش قراولان حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی

از ابتدای نهضت اسلامی تا کنون جانفشانی ها و از خود گذشتگی های بسیاری برای تحقق آرمان های اسلامی صورت گرفته است، اما جامع تین آرمانی که در برگیرنده همه آرمانهای شهدا و ایثارگران است، چیست؟! در جستجوی ایت سؤال بودم تا اینکه پس از بیانات رهبر معظم انقلاب(ایده الله تعالی) در جمع جوانان در مصلی امام خمینی بجنورد بنده نخ تسبیح افکار و مطالعات و پژوهش های خود را پیدا کرده و تصمیم گرفتم همت خود را بر این موضوع متمرکز نمایم.
توکل بر خدا

نویسندگان

جمعه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۰۰ ب.ظ

۰

فواید و ثمرات ایثار

جمعه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۰۰ ب.ظ

 ایثار دارای فواید و ثمرات گوناگونی است از جمله:

  

 1- برابری و مساوات:

 منطق اسلام این است که همه افراد بشر برابرند و بنده، خدای واحد و دارای حقوق و احترام مشترک اند. هیچ کس  حتی ضعیف ترین افراد جامعه نباید مورد تجاوز و هتک حرمت و بی اعتنایی قرار گیرد. هیچ کس حق ندارد خود را  انسانی بالاتر و والاتر تصور کند. اگر بشر در رفع نیازمندی های مستمندان کوشش و جدیت می کرد در جامعه  مستمندی وجود نداشت. و وقتی در وجود کسی فرهنگ ایثار رسوخ کرده باشد ، چنین کسی نه تنها خود را بالاتر از  دیگران نمی داند، بلکه از خودش نیز برای دیگران می گذرد. 

 2- مسئولیت پذیری اجتماعی:

 دیدگاه اسلام این است که شخص مسلمان ایثار به دیگران را جزء وظیفه می داند و برای آسایش دیگران خودش را  به رنج و زحمت می اندازد. او محرومیت و گرسنگی و درد و رنج را از آن جهت تحمل می کند که دیگران  برخوردار باشند.

 3- همدردی:

 مردان خدا و با فضیلت به تعبیر امیرالمؤمنین(ع) کوششان این است که وضع موجود مبنی بر پرخوری ظالم و  گرسنگی را دگرگون سازند و این پیمان خدا است با دانایان امت.

 4- توجه به بی ثباتی دنیا و فانی بودن مال و ثروت:

 عاقل کسی است که فریب دنیا را نخورد و اسیر زرق و برق دنیا نشود؛ بلکه هدف خویش را از آمدن به جهان درک  کرده و به وظیفه خود عمل نماید و بداند که هرآمدنی، رفتنی به دنبال دارد.

 5-عدم ترس از فقر و ناداری:

 امام علی(ع) می فرماید: لاحاجة فیمن لیس لله فی ماله و نفسه نصیب: کسی که از جان و مالش در راه خدا استفاده  نمی کند خدا را به او نیازی نیست و او را به حال خود وا می گذارد.

 6- تحکیم پایداری در وجود انسان

 یکی از بهترین خصلت های انسان، پایداری است. انسان باید صبر پیشه کند و برای انجام وظایف خود در هر کاری  رضای خدا را در نظر داشته باشد تا پایداری در او محکم تر شود. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۱۸
جواد حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی